dinsdag 24 januari 2012

Help, ik val!!

help! ik val in het gat!

tanja en devie zijn buiten aan het spelen,
jorik en miel zijn een grapje aan het uithalen.
ze maken een diep gat, en maken er een val een van!
jorik en miel staan op de loer... en ja hoor, tanja valt erin.
aa!! miel en jorik moeten gieren van het lachen.
ze houden tanja gevangen.
maar devie laat zij niet zo snel bang maken.
als jorik en miel naar binnen zijn gegaan, om pouzen te houden
sluipt devie zachtjes naar de val, en tegt tegen tanja:
wacht even ik haal snel een touw.
ze is snel trug,
hier, pak gou het touw!
he'. halt de dief.
rennent en puffent komen jorik en miel er aan!
oo, net te laat. sist devie.
tanja heeft van schrik het touw los gelaten.
aha. jij lope devie.
zouden wij jou ook maar eens in het gat moeten dieuwen?!
plaagt jorik.
nee. zegt devie geschrokken.
miel grijpt devie vast.
en jorik maakt de val wat dichter.
zo. nu zal de val niet zo snel opkomen.
en wat gaan wij met jou doen. muts.
jorik kijkt naar het touw.
bind haar vast aan de boom!
en... haal een blindoek!
even later komt miel tevoorschijn.
hij bind de blindoek om devie's mond, zodat ze niet meer kan praten!
zo, ik weet iets!
jorik smiespelt in miel's oor!
ja goed iede,
wat? klinkt het uit de val.
o, niks hoor. zegt jorik goaw!
ze beginnen aan wat jorik gesmiespelt had!
intussen zijn tanja en devie moe geworden.
tanja gaat ligen.
devie denkt: o, laat ik maar mijn ogen dicht doen.
de jongens verkleden met z'n alle als spook
ze gaan zachtjes naar het bosje toe. en sluipen naar de val!
3... 2... 1... boe! aaa!
ah. de jongens doen hun vermoming af!
en maken de meiden los!
en zo liep het toch nog goed af!


24-01-2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten